از آنچه به كارت مي آيد بپرس و آنچه را به كارت نمي آيد واگذار . [امام علي عليه السلام] صفحه اصلي > حراست 
درباره بيمارستان|نقشه سايت|سايت دانشگاه علوم پزشكي همدان|پايگاه خبري وبدا-همدان|FA|En

 

 مسئول حراست مرکز درمانی شهید بهشتی همدان

نام و نام خانوادگی: رضا فقيه لطفي

 

بنام خداوند جان و خرد

« اللهُمَ احرُسنی بِحراسَتِک وَ احفَظنی بِحفظِکَ »

تعریف حراست

 

حراست در لغت به معنای پاسداری و مراقبت کردن می باشد . از لحاظ عرف اداری حراست به نهادی گفته می شود که در قلب تشکیلات یک سازمان وجود داشته و وظیفه خطیر مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را دربرابر انواع و اقسام انحراف های موجود به عهده دارد .

 

 

حراست پشتوانه ای محکم برای سلامت جامعه اداری

             وظیفه اصلی حراست، مواظبت از سلامت سازمان است. از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگی ها و تهدیدات درونی و نفوذی است، برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد از نفوذ آفت ها به داخل سیستم جلوگیری کند و نیز با تشخیص و شناخت آفت های درونی، زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد.

اهداف عمده از حضور حراست در عرصه فرایند های سازمانی:

 1- هدف کلان و راهبردی: حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی سازمان به منظور پیشبرد اهداف سازمان.

 2- اهداف عملیاتی: همراهی و مساعدت مدیران با ارائه مشورت های موثر و اطلاع رسانی به موقع، اعمال نظارت ها و  انجام اقدامات موثر جهت حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان.

حوزه های فعالیت حراست:

1- اطلاع رسانی به موقع از وضعیت سیستم به مراجع ذی صلاح.

2- حفاظت از اماکن، تاسیسات و تجهیزات(حفاظت فیزیکی).

3- حفاظت از اسناد و مدارک محرمانه.

4- حفاظت پرسنلی.

5- حفاظتIT

 -  حفاظت پرسنلی: وظیفه نیروی انسانی، رسیدن به اهداف سازمانی است ولی وظیفه حراست حفظ سلامت نیروی انسانی است.

-  حراست بعنوان مشاوری امین: با توجه به اشراف اطلاعاتی که حراست به مجموعه دارد می تواند مشاور خوبی برای همه مسئولین سازمان باشد.

-  احقاق حقوق کارکنان در جهت کاهش نارضایتی ها و افزایش انگیزه در آنها.

-  حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم.

-  احقاق حقوق ارباب رجوع.

-  کمک به انتصاب افراد شایسته(شایسته سالاری): طبق قانون، انتصاب مسئولین به پست های حساس و مسئولیت بخش های مختلف اداری و درمانی باید پس از تعیین صلاحیت توسط حراست دستگاه صورت گیرد.

- جلوگیری از بروز انواع فساد اداری

        مفهوم کلی فساد اداری از دیدگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عبارتست از اقدامات ماموران دولتی با هدف انتفاع و بهره برداری برای خود و یا اشخاص دیگر که از راههای زیر انجام می شود:

  •  نقض قوانین و مقررات اداری.
  •  تغییر و تفسیر قوانین و ضوابط اداری.
  •  خودداری، کندکاری یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی در قبال ارباب رجوع.
  •  تسهیل و یا تسریع غیر عادی در انجام کار برای اشخاص معین در مقایسه با دیگران.

نقش حراست در پیشگیری از وقوع انواع تخلف

  •  نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده.
  •  نقش اصلاح کننده یا درمان کننده.
  •  نقش جدا کننده از سیستم.

همکار گرامی:

اطلاعات شما حتی اگر بسیار نا چیز به نظر برسد شاید برای رسیدن به هدفی که ما و شما دنبال آن هستیم راهنمایی بزرگی باشد.

در جهت سالم سازی محیط، ما را یاری نمایید.

 

 

 

عنوان
عنوان
 
 

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 5330 | بازدید امروز : 567 | کل بازدید : 2769535 | بازدیدکنندگان آنلاين : 9 | زمان بازدید : 0/9101 

همدان - ميدان قائم - ابتداي بلوار ارم - مركز درماني شهيد بهشتي 6-38380283-081 , 6-38380704-081,نمابر 38381035-081

Email:Shahidbeheshti@umsha.ac.ir

تمام حقوق مادي و معنوي متعلق به مركز درماني شهيد بهشتي مي باشد